Az Apple szervizprogramot hirdetett iPhone 12 és iPhone 12 Pro telefonokra

Az Apple szervizprogramot hirdetett iPhone 12 és iPhone 12 Pro telefonokra

Vannak azok a hibajelenségek, majd készülékmeghibásodások, amelyek egyediek, vagy viszonylag kis számban fordulnak elő. De akadnak olyanok is, amelyekkel az iPhone szervizek napi szinten találkoznak. Az utóbbiak közül kerülnek ki a gyártási hibák nyomán fellépő meghibásodások, amikre aztán egyre több panasz érkezik. Egyre több riport fut be az iPhone szervizektől az Apple központjába, a támogatási oldalaira és az almás fórumokon egyre több szó esik ezekről nem túl pozitív hangnemben. Ilyenkor a jogi következményeket elkerülendő a vállalat szervizprogramot hirdet.

A szervizprogram lényegében egy-egy gyártási hiba elismerése. Az Apple ugyan nem hív vissza termékeket, de a meghirdetett szervizprogramok keretében bizonyos meghibásodásokat a garanciális időn túl is térítésmentesen javítanak.

iPhone 12 hanghiba

Ez történt nemrég az iPhone 12 és az iPhone 12 Pro készülékekkel is. A „nincs hang” hiba gyanúsan sokat érintett a fenti két 2020-as modell közül, így jobbnak látták a szervizprogram bejelentését.

A hibajelenség, hogy híváskezdeményezésnél, vagy fogadásnál a készülék nem ad ki semmilyen hangot. Az Apple szerint a vevőmodul egyik komponensének meghibásodása okozza a gondot. A hibában érintett készülékek a 2020 októbere és 2021 áprilisa között gyártott iPhone 12 és iPhone 12 Pro eszközök. Az iPhone 12 mini és az iPhone 12 Max telefonoknál a hibát nem jegyezték, így azokra a program nem vonatkozik.

Teendő érintettség esetén

Azokkal a készülékekkel, ahol ez a hibajelenség tapasztalható, előfordult vagy elő szokott fordulni, érdemes felkeresni szakszervizt, márkaszervizt, az esetleges jótállás lejárását követően is. Az érintettek ugyanis jogosultak lehetnek a javításra a készülék kiskereskedelemi értékesítésének dátumától (vagyis a vásárlástól) számítva két évig.

Amennyiben a készüléked érintett, akkor a hiba kijavítása szerződött márkaszervizben díjmentes. Ugyanakkor érdemes azt is figyelembe venni, hogy nem minden iPhone szerviz márkaszerviz, így az utóbbiak listáját az Apple támogatás weboldalán kell keresni, vagy ugyanezen az oldalon keresztül is lehetséges a bejelentkezés a választott szervizbe.

A márkaszervizben aztán megállapítják, hogy a szóban forgó készülék valóban jogosult-e a díjmentes javításra. Fontos tudni azonban, hogy a márkaszerviz nem javítja ki a hibát akkor, hogyha a leadott készülék sérült, és a sérülés a javítást megakadályozná. Ilyen eset lehet például a törött kijelző. Ilyenkor előbb a szóban forgó, javítást akadályozó sérülést kell megjavíttatni, és csak ezt követően hajlandók a hanghibát díjmenetesen szervizelni.

Mint minden szervizbe kerülés előtt, ilyenkor is különösen fontos a biztonsági mentés készítése a telefonon található adatokól az esetleges adatvesztés elkerülése végett.