Ezekkel mehetsz egy Apple szervizes idegeire

Kíváncsi vagy, hogy mik azok a kérdések vagy gondolatok, amikkel kihúzhatod a gyufát egy Apple szervizesnél? Eláruljuk!

Egyértelmű, hogy mindannyian emberek vagyunk, így néha hibázunk. Kérdezni sem szégyen alapvetően, de mégis akadnak olyanok, akik sportot űznek mások bosszantásából, és néha tényleg öntudattalanul teszik ezt. Leírunk néhány dolgot, hogy egy kicsit Ti is megkönnyíthessétek a szervizesek életét, ahogy ők is segítenek Nektek.

Eltévedt

Amikor egy Apple márkaszervizben afelől érdeklődsz, hogy más gyártó készülékének a javítását is vállalják-e. Igen, vannak olyan Apple szervizek, ahol más gyártó készülékeit is javítják, de általában nem a márkaszervizekben.

Csak egy pici víz löttyent rá, és beázott

Amikor egy vásárló azt mondja, beázott a készüléke, pedig csak „picit lett vizes”. Nem, ilyenkor a szervizeseknek nem az a gondjuk, hogy beázott a telefonod. Hidd el, azt könnyed tudják orvosolni. A gondjuk az, hogy hülyének nézed őket, pedig amikor kinyitják a telefonod, pontosan tudják, hogy mennyire lett egy készülék vizes (különösen, ha például áll a víz az eszközben, amiről viszont Te nem tudsz). Megoldás: Légy őszinte velük! Nem fognak elítélni azért, ha elmondod mi is történt valójában.

Fura, mielőtt behoztam, még csinálta

Van egy valamiféle Murphy-törvény, ami a készülékek varázslatos megjavulását idézi elő, ha szerviz közelébe kerülnek. Ugyanakkor elég sok olyan hiba akad, amit egy egyszerű újraindítás megold. Ezért, ha a készülékeddel gond van, az Apple szerviz látogatása előtt, mindig próbáld meg legalább egyszer újraindítani. Természetesen még így is akadnak hol feltűnő, hol eltűnő hibajelenségek, de mielőtt a saját, és mások idejét igénybe vennéd, előtte mindig legalább ezt az egy dolgot tedd meg, kérlek.

Majd azt is megcsinálják…

Igen, egy szerviz lényege, hogy megjavítják az eszközöket, ugyanakkor valamelyest a felhasználótól is elvárható, hogy felkészüljön. Márkaszerviz meglátogatása előtt, különösen, hogyha garanciális ügyben keresed fel, keresd meg a készüléked számláját és garancialevelét, és vidd is magaddal. Fontos, hogy gondoskodj adataid mentéséről, a legtöbb Apple szervizben jófejek és segítenek ugyan, de ez mind időt vesz igénybe, amit Te, egyedül is képes lettél volna megtenni. Szintén extrém fontos, hogy tudd az Apple ID azonosítódat és a hozzá tartozó jelszót, mert anélkül teljesen jogosan szóba sem fognak állni veled. Hacsak nem egy hirtelen baleset miatt keresed fel a szerviz, készülj fel a szervizlátogatásra előre.

 Ne a szervizen töltsd ki a mérged!

Akadnak olyanok, akik azt hiszik, ha oltári balhét csapnak, majd az Apple szerviz szabályzata megváltozik. Azon dolgok köre, amire kiterjed a jótállás meghatározott. Hogyha a görögországi nyaralás alatt a tengerben a halakat videózod búvárkodás közben az új „vízálló” iPhone-oddal, majd az beázik, a világon semmi jogalapod nem lesz a szervizesekkel veszekedni, amiért nem veszik át tőled. Vagy akkor sem, ha átvették, de utólag benyújtják a számlát a javításért. Az Apple kifejezetten leírja a tevékenységeket, amik tiltottak a vizezéssel kapcsolatban. Ugyanez vonatkozik a töréskárra is. Amikor pedig ezzel szembesítenek, ne rájuk haragudj.

Kérlek, gondolj arra, hogy a szervizben is ugyanúgy emberek dolgoznak, ahogy Te is bejársz a munkahelyedre. Mindenkinek lehet rossz napja, mindenki hibázhat, de azért próbáljunk egymással emberi módon viselkedni. Természetesen ez ugyanúgy áll a szervizesekre visszafelé is, ők is meg kell, hogy adják Neked a tiszteletet.