Hogyan veszítheted el az iPhone-od jótállását?

Hogyan veszítheted el az iPhone-od jótállását?

Sok a találgatás a témában, hogy hogyan lehet elveszíteni egy Apple termék jótállását. Mert a garanciális időszakon túl tulajdonképpen már más szempontokat érdemes mérlegelni szerviz választáskor, mint egy még érvényes jótállással rendelkező készülék esetén. Amikor már nincs garancia a készülékre, akkor szabadon választható Apple szerviz, a felhasználó egyéni szempontjai alapján. Ezek lehetnek akár az ár, megbízhatóság, elérhetőség, felkészültség, távolság stb.    

Viszont azt is jó tudni, hogy a garanciális időszak nem csak lejárhat, de el is veszhet. Ebben a bejegyzésben azzal foglalkozunk, hogy hogyan lehet elveszíteni a készülékre a jótállást.

Mire NEM terjed ki az Apple által kínált egy éves jótállás?

  • Az akkumulátorra, és az olyan bevonatkora, amik elkophatnak (pl. kábel) kivéve, ha anyag- vagy gyártási hiba miatt van gond velük – Pl. egy garanciális idő alatt felpúposodott akku gyártási hibára utalhat, ahogy egy olyan kábel is, amiről lemállik a bevonat ez alatt az egy év alatt.
  • Sérülésekre kivéve, ha anyag- vagy gyártási hiba miatt van gond velük – vagyis, ha leejted, összetöröd, megkarcolod az a Te sarad. Kivéve, ha az adott felület indokolatlanul sérülékeny. Mint például a Jet Black színű iPhone 7 készülékeknél. Na, nem is jött ki azóta sem az a szín…
  • Külső fél által gyártott olyan komponens vagy termék által okozott károkra, amely nem felel meg az Apple Termék specifikációinak – Vagyis, ha olyan kábel, vagy töltő okoz hibát a készüléknél (pl. zárlatot), ami nem rendelkezik Apple tanúsítvánnyal.
  • „Baleset, rongálás, nem rendeltetésszerű használat, tűz, folyadékkal való érintkezés, földrengés vagy egyéb külső ok miatt keletkezett károkra” – A tipikus „vis maior”, avagy, hogyha az Apple nem tehet róla, akkor vidd a sóhivatalba.
  • Károkra, amelyek azért keletkeznek, mert nem tartottad be az Apple utasításait a felhasználásra vonatkozóin? – Nyáron pl. elmész úszni az iP68 besorolású telefonkészülékeddel, amit az Apple egyébként a kisbetűs részben kizár. Ja, hogy nem olvastad? Hát, akkor indulás egy Apple szervizbe, és jöhet az ultrahangos tisztítás…
  • Amíg a jótállás érvényes, addig hivatalos szakszervizbe kell vinni a készülékeket, ha valami gond van velük, mert a nem hivatalos szervizek munkájára az Apple nem vállal, és nem is vállalhat garanciát.
  • Apple engedélye nélkül módosított termékek – Lásd, például aranybevonat, módosított hátlap stb.
  • Olyan meghibásodásokra, amelyek a mindennapi használattal járó, természetes elöregedés következményei. – Kissé nehéz elképzelni ezt egy új készülék esetén, de lehet, hogy van ilyen.
  • Olyan termékre, aminek a sorozatszámát eltávolították, vagy olvashatatlanná tették
  • Amennyiben a hatóságoktól az Apple azt az értesítést kapja, hogy a termék lopott, vagy a tulajdonos elveszítette a termékhez a hozzáférést, és semmilyen módon nem tudja igazolni, hogy ő vásárolta, vagy hozzá tartozik. Utóbbira kivételesen jó lehet a számla bemutatása is, illetve egy adásvételi szerződés.

Figyelj ezekre, nehogy egy apróságon veszítsd el az iPhone-od, vagy bármely Apple terméket jótállását, az a 12 hónapos biztosított idő úgyis gyorsan letelik.