Igazi kényelem Apple felhasználóknak a szervizfutár szolgáltatás

Már több Apple szerviz is kínál szervizfutár szolgáltatást, ezért alaposabban is körüljárjuk a témát.

Különösen a karantén alatt emelkedett a kiszállítás és a futárszolgálatok értéke. Ugyanakkor nem baj, hogy a rivaldafény rávetült ezekre a szolgáltatásokra is, hiszen nem csak kényelmes, de igen hasznos is lehet. Így pedig az emberek rákényszerültek, hogy kipróbálják ezeket, és akár pozitív tapasztalatokkal is gazdagodhattak.

A legtöbb szerviz általában munkaidőben tart nyitva, vagy legalábbis a munkaidő végéhez igen közel zárnak, így a gyorsabb javítási munkálatokat sem feltétlenül vállalják azonnal. Ami nem csak azt jelenti, hogy a sérült, vagy meghibásodott készülékünket ott kell hagyni, de azt is, hogy legalább kétszer meg kell látogatnunk a szervizt. Ez akkor különösen nagy gondot jelenthet, ha például egy vidéki faluban élünk, ahol épp nincs megfelelő szerviz.

A másik lehetőség szabadságot kivenni a korlátozott készletből, ráadásul a felét, vagy rosszabb esetben az egészet egy szervizre „pazarolni” is vétek.

Könnyebb helyzetben vannak azok, akik kötetlen beosztásban dolgoznak, így akár meg is tudják látogatni az Apple szervizt, de az utazási költség, legyen az benzin- vagy bármilyen közlekedési költség, nekik kell állni.

Vagyis a szervizfutár szolgáltatás bárkinek és mindenkinek is jól jöhet.

Mennyire megbízható?

A megbízható Apple szervizek futárszolgáltatása is egyértelműen megbízható. Egyrészt ezek a szervizek több éves, akár évtizedes múltra tekintenek vissza, cégszerűen, bejelentetten, utolérhetően működnek. Másrészt az adatszolgáltatással kapcsolatos szabályozást betartva járnak el, a szervizlapok kitöltésekor ugyanúgy, ahogy egyéb szolgáltatásaik igénybevételekor.

Vagyis a futárszolgáltatást megrendelő vásárló, és a szerviz közötti adatok egyedül csak – hogyha harmadik fél végzi – a szállítást végző céghez kerülnek át. Rosszhiszemű további fél aligha férhet hozzájuk. Még érthetőbben, amikor egy futár jelentkezik adott címen egy készülékért, annak igen csekély a valószínűsége, hogy egy csaló érkezett oda. Vagyis nehéz lenne úgy visszaélést elkövetni, hogy mind a megrendelésnek, mind a szállításnak nyoma van.

Hogyan vehetők igénybe?

Az adott szerviztől függően általában internetes megrendelő kitöltésére van szükség, vagy a szerviz által megadott módon szükséges felvenni a kapcsolatot velük. Ez még lehet telefon, és, vagy elektronikus levelezés is. A legtöbb helyen írásos megrendelést kérnek (kitöltött online megrendelő, e-mail), hogy írásos nyoma maradjon a megrendelésnek mindkét fél érdekében, és a későbbi esetleges vitarendezés végett.

A megadott kommunikációs csatornán zajlik az egyeztetés arról, hogy milyen készülék, milyen tapasztalt hibával kerül a szervizbe. Illetve, hogy van-e a futárszolgáltatásnak díja, vagy esetleg díjtalan. Amennyiben pedig az előzetes megegyezés megtörtént, akkor mikor és hogyan veheti fel a szállító az elromlott készüléket.

A megrendelőnek kell gondoskodnia ilyenkor a készülék megfelelő csomagolásáról, hogy a futárnak szállításra készen át tudja adni. Érdemes figyelni ilyenkor arra, hogy a szállítást végző nem minden esetben a szerviz munkatársa. Több Apple szerviznél is az a szokás, hogy szerződést kötnek futárcégekkel a csomagjaik szállítására. Tehát a készüléket úgy kell becsomagolni egy lezárt dobozba, hogy a szállítás során ne eshessen baja, valamint, hogy ki se eshessen.

Ilyenkor már előzetes kalkuláció is történhet az egyeztetett hibajelenségről, de a valós diagnosztika minden esetben már a szervizben zajlik. A beérkezett készüléket bevizsgálják, majd megkeresik az ügyfelet a javítási ajánlattal, vagyis a javítás költségével. Hogyha a vásárló ezt elfogadja, akkor megjavítják és visszaküldik a készüléket. Amennyiben a vásárlónak nem felel meg az ajánlat, akkor a szerviz visszajuttatja azt a tulajdonosának abban az állapotban, amiben elküldte.

A javítás költségének kiegyenlítése szintén megegyezés alapján történik a felek között. Általában átutalásos formában, vagy a visszaérkező készükért a futárnak utánvéttel. Ebben is mindig előzetesen megállapodnak a felek.

Az „új világrend” hozadékaként előkerült olyan szolgáltatások, mint például a szervizfutár szolgáltatások igen hasznosak lehetnek vírushelyzettől függetlenül is. Úgyhogy megfelelő körültekintéssel bátran igénybevehetők.