iPhone hanghibák: Mit tegyél, ha nem hallasz, vagy nem hallanak?

iPhone hanghibák: Mit tegyél, ha nem hallasz, vagy nem hallnak?

Az iPhone meghibásodások között igen gyakoriak a különféle hanghibák, melyek a hangszórók meghibásodásából fakad. Ezek általában könnyen is kiszűrhetők, ellentétben például a különféle hálózati meghibásodásokkal.

Mikor NE fordulj iPhone szervizhez hanghibával?

Ezt azért fontos tisztázni, mert az iPhone baloldalán található Csengő/csendes üzemmód gomb néha a felhasználó tudta nélkül áttolódik Csendes üzemmódba, vagy akár a felhasználó maga állítja át, csak elfeledkezik róla. A kapcsoló olyankor van Csendes üzemmódra állítva, amikor a narancssárga jelzés látszik. (Utóbbi a piros színű iPhone-nál nehezen látható, de a többinél azért jellegzetesen megfigyelhető.)

Amikor a készülék Csendes üzemmódban van, nem ad ki hangot, vagyis, ha nem csörög, az nem hiba, hanem beállítás. Meglepően sokszor tapasztalják az iPhone szerviz dolgozói, hogy az ügyfelek csengőhanghibára gyanakodva hozzák el a lenémított készülékeket.

A hívás közbeni némítás funkció szintén szokott okozni fennakadásokat. Néha telefonálás közben a felhasználó arca, vagy füle a kijelzőhöz érve aktiválhatja a hívás közbeni Némítást. Ilyenkor a másik fél nem hall egy szót sem abból, amit a Némított készülékről mondanak, ugyanakkor neki minden szava jól hallható a Némított számára. („Halló, hallasz? Nem hallak! Én hallak, Te nem hallasz?” – jellegű párbeszédek jellemzők ilyen esetekben.)

Szintén érdemes szerviz felkeresése előtt újraindítani a telefont. (Ki- majd újra bekapcsolni.) Időnként szoftverhiba is okozhat némi fennakadást a hangokkal kapcsolatban. Amennyiben persze a készülék újraindítást követően is hibát produkál, akkor mindenképpen érdemes felkeresni az iPhone szervizt.

Milyen hanghibák gyakoriak?

  • A legáltalánosabb hibajelenség, hogy nincs hang legyen szó a csengőhangszóról, vagy a beszédhangszóról.
  • A csengőhangszóró a készüléken alul található. Meghibásodásakor egyszerűen néma marad, beérező hívásnál, bármilyen videó lejátszásánál, vagy a készülék kihangosításakor.
  • A beszédhangszóró jellemzően a hívásoknál kerül használatba. A meghibásodásakor nem halljuk a másik felet.

Mindezek a hibák persze tovább részletezhetők és árnyalhatók. Előfordul, hogy van hang, csak nagyon rossz minőségű, recseg, zörög, halk, és a hangszabályozásra sem reagál megfelelően. Ezek a hibák viszont viszonylag könnyen kiszűrhetők akár egy fülhallgatóval is, hiszen amennyiben azon keresztül a hang megfelelő, akkor gyorsan megtalálható a bűnös.

Az előbbiek viszonylag könnyebben orvosolható hibák javítási szempontból. Viszont komolyabb problémára utal, amikor a hangszórók (mindkettő) némák. Ilyenkor feltételezhető az audió IC meghibásodásáról van szó, ami sajnos egy alaplapi alkatrész. Javítható, de nem minden szerviz vállalja, és kockázatos művelet, így érdemes megbízható iPhone szervizhez fordulni ilyenkor is.